Nové veci na Gazduj denne do mailu
Nastav si automatické upozornenia na zaujímavé články.
Zasielanie newslettra môžeš kedykoľvek vypnúť.

Zlozvyky reťazcov: Bordel v cenovkách i nekvalitné potraviny

10.08.2017 1

Najväčšou slabinou reťazcov na Slovensku je nekvalitný sortiment, potraviny po dátume spotreby a dokonca pokazené výrobky. Poukazujú na to výsledky prieskumu nezávislého hodnotiaceho systému Staffino a portálu Gazduj.sk.

Zdroj: SITA/Diana Černáková

Lenka Sameková

Lenka Sameková

rola: Profi Gazda | počet sledovaní: 4 | registrácia 14.09.2012

Celonárodný prieskum kvality potravinových reťazcov zozbieral od polovice mája do konca júla tohto roka celkovo 1070 hodnotení. Zákazníci v ňom posudzovali prehľadnosť a zariadenie predajní, ochotu personálu, ceny a akcie, rýchlosť vybavenia, výber produktov, čerstvosť a aj kvalitu potravín.

Výsledky napríklad ukázali, že výška cien ich v reťazcoch netrápi natoľko ako samotné cenovky. „Zákazníci sú v obchodoch častokrát zmätení, skutočnú cenu sa niekedy dozvedia až pri pokladni, cenovky nesedia s predávanými tovarmi alebo výška zľavy či akcie nie sú zohľadnené vo výslednej cene. To sú asi najprekvapujúcejšie zistenia veľkého celoslovenského prieskumu,“ hovorí Dominik Miša zo spoločnosti Staffino.

Lenka Sameková

Zdroj: Lenka Sameková

Ešte kritickejšie hodnotili personál predajní. Reťazcom vytkli otrávených pokladníkov a pracovníkov, ktorí sú buď neschopní, alebo neochotní poradiť napríklad pri hľadaní vystaveného tovaru.

Najviac však maloobchodníci zaostávajú v čerstvosti a kvalite produktov. Ani mastné pokuty ich zrejme neodrádzajú od predaja pokazených výrobkov alebo tovaru po dátume spotreby. Tie spolu s nekvalitným sortimentom dominujú v kritických pripomienkach zákazníkov.

Nielen za čerstvosť, ale aj pôvod potravín padali zlé hodnotenia. Zákazníci by v regáloch obchodov uvítali viac slovenských výrobkov, ktoré sa nestrácajú v záplave zahraničných.

Dlhé rady pri pokladniach už zrejme nie sú takým problémom ako kedysi, no reťazce ich stále úplne neeliminovali. Otváranie nových pokladní sprevádza chaos a počas špičky, ráno a podvečer, ich funguje málo, posťažovali sa zákazníci.

Čo zákazníkom najviac prekáža?

Zvíťazila Coop Jednota

Najlepší výsledok spomedzi všetkých posudzovaných reťazcov dosiahla Coop Jednota s 81 percentami pozitívnych hodnotení.

Coop Jednota ako dlhodobý favorit rebríčkov hodnotiacich podiel slovenských potravín v reťazcoch, zabodovala v prieskume aj vďaka domácim produktom. Okrem nich si zákazníci pochvaľovali aj usporiadanie a prehľadnosť predajní. V negatívnych hodnoteniach zase prevažovali vysoké ceny, nespokojnosť s čerstvosťou ovocia a zeleniny a slabo vyškolený personál.

Za Coop Jednotou sa umiestnil Kaufland so 78 percentami a Lidl so 74 percentami pozitívnych hodnotení. Kým Kauflandu pomohli k druhému umiestneniu aj ceny a akcie, Bille naopak ich hodnotenia uškodili. V konečnom rebríčku sa umiestnila na štvrtom mieste.

Tesco zase dobehli nedostatky v čerstvosti a kvalite potravín. Slabé hodnotenie tejto kategórie posunuli reťazec na piate miesto.

Ostatné reťazce sa v rebríčku neumiestnili kvôli tomu, že nedostali hodnotenia od viac než 50 zákazníkov. Ak by sme od tohto kritéria upustili, medzi najlepšími reťazcami by sa ocitla sieť Delia a Fresh. Najhoršie by dopadli Moja Samoška a Terno.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • Diskusia (1 reakcia)

Zaujímajú ťa takéto články? Pridaj sa ku Gazduj na Facebooku!