Kašlú na zákony aj zákazníkov: Šmejdi pod trnavskou eseročkou

11.10.2016 1

Ostávajú po nich sťažnosti zúfalých zákazníkov, ktorým nikto nereaguje na telefonáty ani poštu. Predajné akcie v réžii trnavskej spoločnosti sú ako vystrihnuté z filmu o šmejdoch.

Zdroj: Pixabay/geralt/CC

Lenka Sameková

Lenka Sameková

rola: Profi Gazda | počet sledovaní: 7 | registrácia 14.09.2012

V sťažnostiach adresovaných Slovenskej obchodnej inšpekcii (SOI) sa čoraz viac skloňuje eseročka ZANA. Podľa podnetov spotrebiteľov má firma organizovať predajné akcie, o ktorých pritom nevedia príslušné orgány. „Spoločnosť Slovenskej obchodnej inšpekcii písomne neoznámila uskutočnenie žiadnej predajnej akcie napriek tomu, že ide o zákonom stanovenú povinnosť organizátora predajnej akcie,“ varuje inšpekcia.

Čo hovorí zákon o predajných akciách

O uskutočnení predajnej akcie musia spoločnosti písomne informovať SOI najneskôr 20 dní pred konaním akcie. Ak si túto povinnosť nesplnia, zmluvy uzavreté počas predajnej akcie sú neplatné. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy, ktorú uzavrel mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, do 14 dní bez uvedenia dôvodu.

Spoločnosť ZANA sídli na ulici 9. mája 15 v Trnave a má českého vlastníka, ktorý na inej trnavskej adrese podniká aj cez eseročku Biely. Na predajné akcie, cez ktoré ponúka kuchynský riad, láka spotrebiteľov pozvánkami. Praktiky, ktorých sa počas nich dopúšťa, sú za hranicami zákona.

Na zákazníkov vyvíja nátlak, žiada od nich zaplatenie plnej alebo čiastočnej sumy za prezentovaný tovar už v priebehu akcie alebo ich vystavuje do stresujúcej situácie tým, že ich oddelí od ostatných účastníkov. Takýmto spôsobom môžu byť zákazníci predajcami neprimerane ovplyvňovaní.

Po ukončení predvádzacej akcie sa po trnavskej firme zľahne zem. Od zákazníkov nepreberá zásielky a na sídle spoločnosti ani na adrese prevádzkarne sa nikto nenachádza. Na telefónne čísla sa firme nedá dovolať.

SOI odporúča spotrebiteľom, aby „dôkladne zvážili nielen účasť na predajných akciách, organizovaných predmetnou spoločnosťou, ale najmä kúpu prezentovaných produktov“.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • Diskusia (1 reakcia)

Zaujímajú ťa takéto články? Pridaj sa ku Gazduj na Facebooku!