Prášky pre Nemcov perú lepšie: Poliaci pohŕdajú drogériou z obchodov

17.11.2017 0

Pracie prostriedky určené pre nemecký trh sa dali kedysi zohnať v Poľsku len na trhoviskách. Záujem však o ne vzrástol natoľko, že ich Poliaci začali predávať cez eshopy, vyhradili pre ne špecializované diskonty a provizórne predajne na sídliskách. Ich poznávacím znamením je názov „Chemią z Niemiec”.

Zdroj: SITA / AP

Lenka Sameková

Lenka Sameková

rola: Profi Gazda | počet sledovaní: 7 | registrácia 14.09.2012

Špecializované obchody predávajú výlučne sortiment nemeckého pôvodu. Okrem pracích práškov, aviváží, vlasovej kozmeticky či rôznych čistiacich prípravkov známych značiek ponúkajú aj potraviny, ktoré sa bežne v poľských obchodoch nedajú zohnať (napríklad rôzne nemecké značky piva).

Predajne s nemeckou drogériou sa rozšírili do celej krajiny a signalizujú, že tovar z Nemecka sa do Poľska oplatí dovážať, konštatuje biznis blog Placpigal.

Množstvá dovážanej drogérie a potravín je ťažké vyčísliť. V oficiálnych štatistikách úradov totiž nie je zohľadnené cezhraničné nakupovanie tovaru na nemeckých trhoch, ktorý smeruje do bazárov a obchodov v Poľsku.

SITA / AP

Predajne s nemeckou drogériou si našli miesto aj na sídliskáchZdroj: SITA / AP

Prečo Poliakom vonia viac nemecká drogéria

Poliaci sú presvedčení, že pracie prostriedky určené pre nemecký trh perú dôkladnejšie a prádlo po nich vonia dlhšie čistotou narozdiel od ich poľských verzií.

Prieskumná spoločnosť PMR Consulting & Research sa na nákup drogérie z Nemecka pýtala Poliakov v máji minulého roka. K pravidelnému nákupu nemeckej drogérie sa v prieskume prihlásilo 10 percent Poliakov, ďalších 11 percent uviedlo, že ju nakupuje sporadicky.

Od respondentov zisťovala aj dôvod, ktorý ich k tomu motivuje. Až 79 percent uviedlo, že nemecká verzia značky má na poľskom trhu vyššiu kvalitu ako produkt pod rovnakou značkou určený pre Poľsko.

Na uprednostňovaní západných verzií produktov má nepochybne podiel kampaň proti dvojitej kvalite produktov, do ktorej sa zapojilo aj Poľsko, hoci ešte neuskutočnilo vlastné porovnávacie testy.

V rámci kampane musel napríklad Henkel vysvetľovať, prečo jeho prací prášok pre rakúsky či nemecký trh obsahuje viac aktívnych látok ako ten, ktorý sa predáva v našich obchodoch. Odlišnosti pripísal tomu, že perieme pri vyšších teplotách a v porovnaní s inými krajinami robíme aj odlišné škvrny, za čo zožal od spotrebiteľov obrovskú kritiku.

Cena ide bokom

Od nákupu drogérie z Nemecka neodrádza Poliakov ani vyššia cena. Kým 1,5-kilogramový prášok značky Persil stojí v obchodoch v Nemecku asi 5 eur, Poliaci ho predávajú zhruba za 30 poľských zlotých (v prepočte 7 eur).

SITA / AP

Zdroj: SITA / AP

SITA / AP

Zdroj: SITA / AP

Na rastúcej popularite nemeckej drogérie sa už stihli priživiť špekulanti. Poľská polícia v novembri minulého roka rozbila gang, ktorý falšoval pracie prášky a čistiace gély na riad. Produkty ponúkané s etiketami známych globálnych značiek vzbudzovali dojem, že sú určené pre nemecký trh. Ukázalo sa, že boli vyrobené v Poľsku, informoval portál Lublin112.

S falšovanými prostriedkami skupina obchodovala nielen v Poľsku, ale aj v Litve a na Ukrajine. Celkovo sa jej podarilo predať vyše 54 ton falšovaného tovaru.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • Diskusia (0 reakcií)

Zaujímajú ťa takéto články? Pridaj sa ku Gazduj na Facebooku!

Diskusia (0 reakcií) Celá diskusia