Nové veci na Gazduj denne do mailu
Nastav si automatické upozornenia na zaujímavé články.
Zasielanie newslettra môžeš kedykoľvek vypnúť.

Podvodníci v mene UniCredit Bank rozposielajú falošné výzvy

09.05.2017 0

Nepravý email s podpisom banky upozorňuje klientov na zablokovanie účtu. V skutočnosti ide o nástrahu, ktorá má od nich vylákať citlivé údaje.

Zdroj: Maňo Štrauch

Lenka Sameková

Lenka Sameková

rola: Profi Gazda | počet sledovaní: 4 | registrácia 14.09.2012

Podvodníci vystupujúci ako „Unicredit Private Bank Executive Team“ presviedčajú v angličtine adresátov, že banka zablokovala ich účet po tom, ako sa do neho niekto snažil nabúrať.

„Pri najnovších bezpečnostných kontrolách sme zistili, že na vašom bankovom účte došlo k trom nesprávnym pokusom o prihlásenie. Pre vašu bezpečnosť banka Unicredit zablokovala váš účet,“ cituje z pofidérneho emailu portál Finančná Hitparáda.

Pre zvýšenie dôveryhodnosti správy podvodníci uvádzajú aj tri adresy, z ktorých malo dôjsť k chybnému prihláseniu: musclepyramid.com, stanseoservices.com a retardedtech.com.

Finančná Hitparáda

Zdroj: Finančná Hitparáda

Odblokovanie účtu je zámienkou

Následný postup, ktorý má viesť k odblokovaniu účtu, klientov v skutočnosti môže pripraviť o peniaze. Podvodníci v ňom vyzývajú, aby klikli na pofidérnu webovú stránku, zadali na nej svoj email, číslo karty, dátum platnosti karty, CVC kód, zostatok na karte a počkali pár minút, kým sa účet obnoví. Tieto údaje stačia podvodníkom na to, aby z ich účtu zrealizovali online platbu.

„UniCredit Bank nikdy nezasiela emaily s výzvou na poskytnutie identifikačných údajov klienta, hesiel, PIN-ov atď. Klientom odporúčame otvárať iba dôveryhodné emaily od známych odosielateľov,“ uviedla Zuzana Ďuďáková, hovorkyňa UniCredit Bank.

„Pri prihlásení odporúčame vždy skontrolovať, či do internetového bankovníctva klienti pristupujú zabezpečeným pripojením, to znamená, že stránka začína “https://" (dôležité je „s“ na konci), prípadne nás na to upozorní samotný prehliadač zelenou farbou alebo symbolom zamknutého zámku pred názvom webu,“ dodala Z. Ďuďáková.

Čo robiť, ak ste naleteli

Ak ste podvodníkom naleteli, nečakajte a okamžite banku kontaktujte, napríklad prostredníctvom call centra. „Ďalší postup závisí od toho, aké údaje ste útočníkovi uviedli,” vysvetľuje Martin Švidroň z portálu Finančná Hitparáda. „Ak prístupové údaje do internet bankingu, prihláste sa a zmeňte heslo. Ak ste prezradili platobné údaje zo svojej karty, zablokujte ju.”

Návod, ako sa nenachytať od podvodníkov:

  • Na web banky sa nepreklikávajte cez odkazy. Internetovú stránku banky si vyhľadajte cez prehliadač.
  • Ak máte pochybnosti, zavolajte na call centrum banky, osobne alebo prostredníctvom online chatu na webovej stránke banky a spýtajte sa, či taký email odoslali. Telefonujte len na telefónne čísla, ktoré sú uvedené na oficiálnej stránke banky
  • Podozrivého odosielateľa správy môže odhaliť aj emailová adresa. Stačí, keď si rozkliknete detail odosielateľa.
  • Ak sa už náhodou z emailu prekliknete na podvodnú stránku, dávajte pozor. Vždy si všimnete na akej internetovej stránke/doméne vlastne ste. Nedajte sa zmiasť rovnakými logami alebo grafickými prvkami.
  • Pozor na údaje, ktoré máte poskytnúť. Banka nikdy od svojich klientov nežiada email, číslo karty, dátum platnosti karty, CVC kód či zostatok na karte, pretože ich pozná.

Prameň: Finančná Hitparáda

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • Diskusia (0 reakcií)

Zaujímajú ťa takéto články? Pridaj sa ku Gazduj na Facebooku!

Diskusia (0 reakcií) Celá diskusia