Ako nakopnúť auto, ktoré v mrazoch neštartuje

Diskusia ku článku (10)

A vôbec najrozumnejsie je si namiesto naftového traktora kupit auto s benzinovym motorom.

19.01.2017 | didinko

a suvislost s vybitou bateriou?

20.01.2017 | sunkaster1

Ste si tým úplne istý? :-)

19.01.2017 | Jozef Šebest

Toto je skor navod pre damy co dokazu presvedcit, k muzom je svet prisnejsi a lahsie je nosit v kufri staru ako-tak udrziavanu baterku ako vyprosovat niekoho a riskovat ze cudziemu cloveku nieco pokazi. A su aj asistencne sluzby (keby ozaj nieco).

20.01.2017 | bluehen

Nerozumiem. Stará batéria v kufri bude v mraze v lepšom stave ako batéria v motorovom priestore?

20.01.2017 | Jozef Šebest

Vezmes z kufra, kablami pripojis presne tak ako z ineho auta, nastartujes, odpojis... Ak pokles kapacity je len kvoli chladu co sa stava vo vacsine pripadov kedy clovek nenastartuje.Takej staci trochu prudu z dalsej baterie. Ina vec je ked napr. zabudne vypnut svetla.

20.01.2017 | bluehen

Pekny clanok ale iba o jednom probleme. Ja mam starsi dizel... v minulosti nestartoval pod -7C ani s premiovou naftou. dneska rano u nas bolo -13C a nastartoval som. Moje metody na nastartovanie dizla (baterka je dobra a toci): 1. ked viem ze budu mrazy, pri tankovani dat zimne aditivum do nafty. 2. niekolkokrat nazhavit az potom tocit. 3. ak nechyti ani po 2 max. 3 sekundach, nechat chvilku odpocinut a opakovat bod 2. V hlbokych mrazoch: otvorit v motorovom priestore miesto, kde je vzduchovy filter, nafukat fenom teply vzduch priamo do hrubej hadice sania, druha osoba otoci klucik a startuje. Nesmie sa do sania dostat ziadna spina, voda a podobne. Toto mi pomohlo aj na Orave po noci s teplotou -20C. Chytilo hned. Akurat s tym bolo troska roboty. Mam skusenost, ze zanesenejsie vsetrekovace = horsie startovanie, specialne v zime. V priebehu roka cas od casu dam do nadrze aj aditivum na cistenie vsetrekovacov. Ci to pomaha tazko povedat, nove vstrekovace su drahe. Aditivum je lacne. Ale dnes startujem pri -13C kym v minulosti bol problem uz pri -5C.

20.01.2017 | Lubko007

Toto znie ako veľmi dobrá rada.

29.01.2017 | Jozef Šebest

Problémové štartovanie spôsobujú keramické kondenzátory typu 2 a 3 , ktoré výrobca z nevedomosti použil do riadiacej jednotky alebo čidiel vozidla. Nefunkčnosť - dôvod je, že pri teplote nad -10 a vyššie sa stavajú tieto súčiastky nefunkčné.Po ohriatí riadiacej jednotky alebo snímačov osadenými takýmito kondenzátormi motor naskočí a je jedno, čí sa jedná o benzín alebo diesel, pokiaľ je všetko okolo motora OK je problémom práve toto !!! Týmto Pozdravujem expertov v automobilkách a dovozcov elektroniky z AZIE !

29.01.2017 | Janka Sestra

Viete poskytnúť aspoň približný zoznam značiek a typov vozidiel, ktoré majú problémy tohto typu?

29.01.2017 | Jozef Šebest