Nové veci na Gazduj denne do mailu
Nastav si automatické upozornenia na zaujímavé články.
Zasielanie newslettra môžeš kedykoľvek vypnúť.

Na balíky už nemusíte vystáť rad, pošta ich doručí do žltých schránok

25.04.2017 0

Slovenská pošta spustila tento týždeň novú službu. Namiesto čakania na kuriéra alebo zabíjania času v dlhých radách na pošte, si môžete nechať uložiť zásielku v takzvaných BalíkoBoxoch. Má to však určité obmedzenia.

Zdroj: Slovenská pošta

Zuzana Kollárová

Zuzana Kollárová

rola: Profi Gazda | počet sledovaní: 0 | registrácia 02.02.2015

BalíkoBoxy nájdete predovšetkým pri prevádzkach potravinových reťazcov alebo pri nákupných centrách v Bratislave, Ivanke pri Dunaji, Senci, Hlohovci, Trnave, Nitre, Martine, Žiline, Banskej Bystrici, Zvolene, Poprade, Prešove a v Košiciach. V súčasnosti je funkčných 22 terminálov.

Veľké zásielky poputujú na poštu

„Maximálne rozmery balíka, ktorý môže byť doručený prostredníctvom balíkoboxu, sú 60x50x45 centimetrov. Maximálna hmotnosť je stanovená na 30 kilogramov. V prípade, že rozmery balíka presahujú stanovené parametre, vodič balík doručí na priradenú poštu. Adresát je o tejto zmene informovaný SMS správou, ktorá obsahuje všetky potrebné údaje,“ informovala hovorkyňa Slovenskej pošty Martina Macková.

Nová služba však nie je k dispozícii iba v prípade nakupovania cez internet. Balík môže takto zaslať ktokoľvek – podmienkou je použitie elektronického podacieho hárka na internete. Vytlačený adresný štítok potom nalepíte na balík a ten následne podáte na pošte.

Balík bude odoslaný do balíkoboxu zvoleného pri vypĺňaní ePodacieho hárka. Cena za takéto doručenie je stanovená na 2,50 eura pri balíku do 5 kilogramov a na 3,60 eura v prípade balíka do 10 kilogramov.

Treba však dodať, že prevádzkovatelia eshopov si cenotvorbu doručovania nastavujú sami a preto sa ceny za túto službu u nich líšia. Napríklad, ak kúpite tovar v e-shope Hej.sk, za doručenie do schránky zaplatíte 3,80 eura plus poplatok 1,20 eura, ak si dáte tovar poslať na dobierku.

Ako to funguje

Spotrebiteľ si objedná tovar a ako miesto doručenia si vyberie BalíkoBox, ktorý mu svojou lokalizáciou vyhovuje najviac. Po tom, ako poštový doručovateľ vloží balík do schránky, dostane SMS správu o uložení zásielky.

Tá okrem označenia balíka, uvedenia konkrétneho BalíkoBoxu a lehoty na vyzdvihnutie obsahuje PIN kód. Ten potom spotrebiteľ zadá na termináli. Po overení kódu na termináli budete vyzvaní k zaplateniu a po úhrade sa schránka s vaším balíkom otvorí.

Ak ste si dali tovar poslať na dobierku, dostanete aj informáciu o sume, ktorú musíte zaplatiť platobnou kartou cez terminál. Platiť môžete na termináli kartami Mastercard, Visa alebo Maestro.

Po tom, čo vám príde SMS o uložení tovaru do BalíkoBoxu, máte na vyzdvihnutie balíka tri kalendárne dni. Ak si balík nestihnete vyzdvihnúť, nájdete ho na pošte prislúchajúcej k danému balíkoboxu, na čo budete upozornení SMS správou. Tam bude balík na vás čakať osemnásť dní.

Slovenská pošta uvažuje, že v budúcnosti by ste balík nemuseli nosiť na poštu, ale odovzdali ho do takejto schránky.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • Diskusia (0 reakcií)

Zaujímajú ťa takéto články? Pridaj sa ku Gazduj na Facebooku!

Diskusia (0 reakcií) Celá diskusia