Nové veci na Gazduj denne do mailu
Nastav si automatické upozornenia na zaujímavé články.
Zasielanie newslettra môžeš kedykoľvek vypnúť.

Za fiktívnym prieskumom sa skrýva prihláška k spoplatnenej hre

07.02.2017 1

Tvári sa ako spotrebiteľský dotazník, no v skutočnosti ide o objednávku predplatených služieb. Izraelská spoločnosť Cellon, ktorá stojí za touto kamuflážou, na Slovensku opäť zneužíva svoju nedotknuteľnosť.

Zdroj: best-coupon-offer.com

Lenka Sameková

Lenka Sameková

rola: Profi Gazda | počet sledovaní: 4 | registrácia 14.09.2012

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) varuje pred nekalými praktikami spoločnosti Cellon Ltd., ktorá používa spotrebiteľský dotazník na získanie predplatiteľov služby iBrainer. Na svojej webovej stránke firma prezentuje iBrainer ako vzdelávaciu webovú lokalitu zameranú na udržiavanie mozgovej kondície.

„Vážený internetový používateľ, boli ste vybraní k účasti v spotrebiteľskom prieskume, ktorého cieľom je preskúmať návyky spotrebiteľov na Slovensku,“ píše sa v úvode online dotazníka.

Spoločnosť sľubuje za jeho vyplnenie účasť v súťaži, v ktorej sa hrá o 850 eur na nákup v jednom z reťazcov supermarketov. V skutočnosti si však uviažete na krk automaticky obnovované predplatné, za ktoré si firma strháva každý týždeň 6,40 eura.

Firma to priznáva aj v texte uvedenom pod dotazníkom, ktorý upozorňuje na to, že ide o predplatenú službu iBrainer s automatickou obnovou spolu s návodom, akým spôsobom je možné predplatné služby bezplatne zrušiť. Tieto informácie si však používateľ môže nesprávne vyložiť.

best-coupon-offer.com

Zdroj: best-coupon-offer.com

„Spotrebiteľ nemusí reflektovať skutočnosť, že informácia v znení „Toto je predplacena služba iBrainer s automatickou obnovou...“ má priamu súvislosť s vypĺňaným dotazníkom, po odoslaní ktorého má byť spotrebiteľ zaregistrovaný do predplatenej služby,“ podotýka inšpekcia.

Známa firma

Meno izraelskej spoločnosti sa s nekalými praktikami na Slovensku nespája prvýkrát. Pod zámienkou spotrebiteľského prieskumu s možnosťou výhry lákala už v roku 2014 do spoplatnenej vedomostnej služby.

Za vyplnenie dotazníka vtedy sľubovala 850 eur na nákupy v jednom z obchodov s elektronikou. V prípade bola namočená aj ďalšia izraelská spoločnosť M. E. Media Market Ltd.

Inšpekcia zistila, že platobnú SMS bránu a telefonickú podporu vedomostnej súťaže zastrešovala slovenská firma. Tá však za nekalé praktiky izraelských spoločností neniesla zodpovednosť. Inšpekcia dokonca nemôže pokutovať ani samotné firmy.

„Vzhľadom na skutočnosť, že uvedenú činnosť vykonávajú podnikateľské subjekty z územia mimo Európskej únie, Slovenská obchodná inšpekcia nemá sankčnú právomoc voči týmto praktikám efektívne zakročiť a považuje za dôležité upozorniť spotrebiteľov na tieto praktiky,“ vyhlásila SOI.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • Diskusia (1 reakcia)

Zaujímajú ťa takéto články? Pridaj sa ku Gazduj na Facebooku!