Fanúšikovia Elánu čakajú mesiace na vrátenie peňazí za zrušené koncerty

06.11.2017 1

Nemajú ani zážitok, ani peniaze. V takejto situácii sa ocitli fanúšikovia Elánu, ktorí si zakúpili vstupenky na zrušené letné koncerty skupiny v Česku. Na ich žiadosti o vrátenie vstupného usporiadateľ nereaguje.

Zdroj: Slavomír Kubeš / MAFRA / Profimedia

Lenka Sameková

Lenka Sameková

rola: Profi Gazda | počet sledovaní: 7 | registrácia 14.09.2012

Na portáli Vasestiznosti.cz českej spotrebiteľskej organizácie dTest pribúdajú sťažnosti od rozčúlených fanúšikov, ktorí si zakúpili vstupenky na neskôr zrušené koncerty Elánu. Akcie, ktoré sa mali konať 17. júna v Mikulove, 30. júna v Českých Budejoviciach a 15. septembra v Plzni, vypovedal v máji promotér Elánu – firma PČS - Pro ČeskoSlovensko.

K tomuto radikálnemu kroku pristúpila pre údajné technické problémy. Dotknutým fanúšikom ponúkla náhradný júlový koncert skupiny na zámku v Loučni alebo možnosť požiadať o preplatenie vstupného.

„Dňa 6. 6. 2017 mi bol zaslaný e-mail od spoločnosti PČS agency, že moja požiadavka o vrátenie vstupného bude čo najrýchlejšie vybavená. Od tejto doby spoločnosť nedvíha telefón ani neodpovedá na e-maily ohľadom vrátenia vstupného,“ opisuje na portáli Šárka K., ktorej firma dlží na vstupenkách 960 českých korún.

„Zakúpil som si 2 vstupenky a za ne mi do dnešného dňa neboli vrátené peniaze (1 180 českých korún). Agentúra so mnou zo začiatku komunikovala. Teraz mi už ani neberú telefón, nereagujú na sms správy, ani na môj e-mail. Tak mi to pripadá, že to bude jeden veľký “tunel“,“ sťažuje sa Jan F.

Podobnú skúsenosť majú aj desiatky ďalších fanúšikov, ktorým uviazli vo vstupenkách stovky korún.

Kto je na vine?

PČS agency tvrdí, že preplácanie vstupného brzdí spor s manažérskou agentúrou Elánu MC production. „Na základe nášho odstúpenia od zmluvy ako promotéra akcie „Open air Elán 2017“ sa týmto ospravedlňujeme za vzniknutú situáciu so zrušenou akciou, ktorú v súčasnosti riešime právnou cestou,“ oznámila PČS agency na svojej webovej stránke. Príčinou sporu majú byť neuhradené záväzky zo strany MC production, uviedla firma v stanovisku, ktoré visí na portáli Ticketportal.

Podľa manažéra skupiny Elán, Michala Čimeru z MC production, promotér zavádza. „O žiadnom právnom spore neviem. Ani k nemu nie je dôvod. Promotér PČS nám zmluvu na usporiadanie koncertov v roku 2017 vypovedal. Toto je len ďalší pokus o odvrátenie pozornosti zo strany PČS,“ poznamenal.

Poškodeným fanúšikom, ktorí sa obrátili na manažérsku agentúru, bol poskytnutý darček v podobe náhradných vstupeniek na rok 2018 – Elán 50., dodal M. Čimera.

Právnik: vstupné mali vrátiť okamžite

Finančnú náhradu za prepadnuté vstupenky je povinný poskytnúť usporiadateľ koncertov - PČS agency. Firma ubezpečuje zákazníkov, že žiadosti o vrátenie peňazí vybavuje podľa poradia. Na svojej webovej stránke oznámila, že do konca tohto roka vyhlási termín vrátenia vstupného.

L. Zelený upozorňuje, že takýmto spôsobom nemôže „zametať“ so zákazníkmi. „Nie je na ľubovôli usporiadateľa, kedy sklamaným fanúšikom vráti vstupné. Akonáhle je zmluva zrušená, musí to urobiť okamžite. Pokiaľ s vrátením peňazí otáľa, môže držiteľ vstupenky žiadať aj úroky z omeškania.“

Zákazníci sa môžu domáhať vrátenia vstupného žalobou o vydanie bezdôvodného obohatenia. Pred jej podaním na súde je potrebné usporiadateľovi odoslať minimálne sedem dní vopred predžalobnú výzvu. „Ak to neurobíte, nemôže vám súd priznať náhradu nákladov procesu, ani pokiaľ spor vyhráte,“ prízvukuje L. Zelený.

Z nešťastnej spolupráce s usporiadateľom koncertov si manažérska agentúra skupiny Elán zobrala ponaučenie. „V nasledujúcom roku, teda 2018, spolupracujeme už so zavedenými promotérmi. Mrzí nás, že šanca, ktorú spoločnosť PČS dostala, sa takto obracia proti nám,“ uzavrel M. Čimera.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • Diskusia (1 reakcia)

Zaujímajú ťa takéto články? Pridaj sa ku Gazduj na Facebooku!