Ako pripraviť auto na zimu

Diskusia ku článku (10)

startovacie kable sa veru oplati nosit skor len v starsom aute (10+ rokov) napatie na svorkach nic nepovie o stave baterie, aky dava startiovaci prud, zimnu naftu maju na benzinkach tusim od 15.11., 8 eur radsej investovat do vymeny lepsieho oleja ak ju treba.

21.11.2015 | bluehen

Chladiace kvapaliny G11 a G12 by sa nemali miesat a okruh by sa mal poriadne vycistit pred prechodom na inu, pretoze ich zmiesanim vznika husta hneda doslova sracka.

21.11.2015 | PaloK

Naozaj nepovie napätie na svorkách nič o stave akumulátora?

21.11.2015 | Jozef Šebest

Prečo sú štartovacie káble vhodné len pre autá staršie ako 10 rokov?

21.11.2015 | Jozef Šebest

kapacita pouzivanim klesa, napetie povie len o stave nabitia baterky vzhlkadom naaktualnu kapacitu, nie povodnu. na zistenie startovacieho prudu sa pouzivaju zatazove testery. tie maju v obchodoch s baterkami . 10 r lebo vtedy zvyknu odchadzat original baterky. u dislov skor. ktore rano neroztoci motor sa neda predpovedat. ale napr. susedke som dal do fabie baterku z diesla ktora s nim plne nabita ani nepohne a ma ju tam pomaly 8 rokov.

21.11.2015 | bluehen

Veď práve, "napätie povie o stave nabitia baterky vzhľadom na aktuálnu kapacitu". Na domáce zistenie stavu akumulátora to úplne stačí. Tým meraním sa aspoň preventívne zistí kondícia akumulátora a to, či má zmysel ho napr. ešte nabíjať alebo je to strata času, lebo jeho kapacita je už taká biedna, že nevydrží nabitý ani do ďalšieho rána. A nemusí byť ani extra chladné. So životnosťou akumulátorov je to zložitejšie, ak vydrží nejaká 10 rokov, tak klobúk dole. Problematika akumulátorov je na samostatný článok.

21.11.2015 | Jozef Šebest

Hlavne meraním napätia sa dá odhaliť vnútorný skrat. Doštička olova môže vypadnúť z mriežky a dotknúť sa susednej elektródy. Potom tam tečie veľký prúd, ktorý spôsobí zahriatie a vyvrenie elektrolytu v tom článku. Ostatné články ešte môžu dávať elektrinu, ale baterka ako celok je veľmi oslabená.

22.11.2015 | Roman Kanala

kontrolovat stav nabitia by mali nie pred zimou ale pocas celeho roka, a najma pocas mrazov ti ktori jazdia kratke trasy1-2 km, robia vela studenych startov, ze baterka sa nedokaze nabit, velka vacsina vodicov taketo kratke trasy nejazdi a nema ako riesit baterku, najuspornejsie je pockat kym nadobro skape (tj ani po nabiti nenastartuje) a vtedy kupit novu.
este raz, meranim napatia nezistite kapacitu baterky. na to ju potrebujete doniest do obchodu s baterkami, kde vam ju zmeraju alebo povedia ze ko dufajuc ze si kupite u nich novu.

22.11.2015 | bluehen

Ešte raz :-). Nejde o meranie kapacity (takú snahu s multimetrom pred domom nemáme), ale o zistenie KO-stavu akumulátora v domácich podmienkach.

22.11.2015 | Jozef Šebest

Ale ide, ak hovorime o velkej vacsine pripadov +- 90% kedy chceme vopred zistit stav a vyhnut sa rannemu nenastartovaniu, vy stale hovorite o zvysnych 10%. KO-stavy su dvojake (vid vyssie). Nenastartujete s plne nabitou baterkou s 10% kapacitou novej rovnako ako na 10% vybitou novou baterkou.

23.11.2015 | bluehen