Nové veci na Gazduj denne do mailu
Nastav si automatické upozornenia na zaujímavé články.
Zasielanie newslettra môžeš kedykoľvek vypnúť.

Spotrebitelia rozhodli o víťazovi súťaže v klamaní obalom

26.01.2016 0

Zvyšovanie ceny skryté za nenápadné znižovanie hmotnosti vynieslo na vrchol nemeckej ankety Zavádzajúci obal roka detský krém Bebe Zartpflege od spoločnosti Johnson & Johnson.

Zdroj: VZHH

Lenka Sameková

Lenka Sameková

rola: Profi Gazda | počet sledovaní: 3 | registrácia 14.09.2012

V internetovom hlasovaní, ktoré prebiehalo od 4. do 22. januára 2016, rozhodla o víťazovi asi tretina hlasujúcich - 26 132 spotrebiteľov. Detský krém Bebe Zartpflege preberá žezlo od minuloročného víťaza - „pampersiek“, za ktoré dostal Procter & Gamble titul Zavádzajúci obal roka 2014. Pomohlo mu k tomu niekoľkonásobné redukovanie množstva plienok v balení bez zníženia ceny.

Hlasujúci volili víťaza spomedzi piatich kandidátov, ktorých do súťaže nominovalo Spotrebiteľské združenie Hamburg na základe viacerých sťažností spotrebiteľov. Okrem detského krému sa tento rok o titul uchádzali kečupy Heinz, zubná pasta Dentagard, šunka Herta Finesse a kávové kapsule Tassimo latte macchiato.

Viac o trikoch kandidátov na titul Zavádzajúci obal roka 2015:

Kompletný rebríček „víťazov“

1. miesto: Detský krém Bebe Zartpflege (32,6 % hlasov)

Johnson & Johnson sa do finálovej päťky dopracoval kvôli skrytému predraženiu detského krému Bebe vo výške 84 percent. Z balení troch rôznych veľkostí ubral od 5 do 100 mililitrov krému bez toho, aby tomu prispôsobil cenu. Do „vylepšených" detských produktov navyše primiešal fenoxyetanol, čím sa pripravil o možnosť uvádzať na obaloch výraz „bez konzervačných látok".

VZHH

Zdroj: VZHH

2. miesto: Kávové kapsule Tassimo latte macchiato (25,4 % hlasov)

Výrobca kávových kapsúl Jacobs Douwe Egberts zmenšil balenie takmer o polovicu. Ubral z kávových, ako aj mliečnych kapsúl, ktorým navyše zmenil receptúru a skomplikoval ich použitie.

VZHH

Zdroj: VZHH

3. miesto: Kečupy Heinz (20,2 % hlasov)

Heinz zredukoval objem kečupu Curry z 500 na 400 mililitrov. V cenách sa to však neodzrkadlilo, práve naopak, nemecký reťazec Rewe cenu kečupu dokonca zvýšil z 2,19 na 2,29 eura, čo v prepočte zodpovedá 28-percentnému skrytému zdraženiu. Z hmotnosti ubral aj štandardnému kečupu a verzii „light".

Len pár mesiacov po zavedení kečupu so zníženým objemom vrátil Heinz trúfalo do obchodov pôvodné 500-mililitrové balenie s označením „+25 % gratis”.

VZHH

Zdroj: VZHH

4. miesto: Zubná pasta Dentagard (11,2 % hlasov)

Americký koncern Colgate-Palmolive zmenšil obsah zubnej pasty Dentagard zo 100 mililitrov na 75 mililitrov, pričom cenu nezmenil. V prepočte išlo zhruba o 33-percentné zdraženie. Kvôli skrytému zvyšovaniu ceny ju minulý rok sieť drogérii dm vyradila z regálov.

VZHH

Zdroj: VZHH

5. miesto: Šunka Herta Finesse (10,6 % hlasov)

Nestlé zredukovalo hmotnosť šunky zo 150 na 100 gramov, čomu však neprispôsobilo cenu a výrobok predražilo v prepočte o 30 percent. Spotrebiteľská organizácia ho skritizovala aj za nezodpovedajúce reklamné označenia: bližšie nešpecifikovaný výraz „mäso z kontrolovaného chovu"„vylepšená receptúra”, pod ktorou sa v skutočnosti skrývajú iba kozmetické vylepšenia.

VZHH

Zdroj: VZHH

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • Diskusia (0 reakcií)

Zaujímajú ťa takéto články? Pridaj sa ku Gazduj na Facebooku!

Diskusia (0 reakcií) Celá diskusia