Nové auto sú vyhodené peniaze. Naozaj?

Diskusia ku článku (30)

Nie každý má na nové auto. Keby mal každý na nové tak 4 ročnú jazdenku by si nemal komu predať.A že sa robia podfuky s ojazdenými vozidlami nielen v autobazaroch ,ale aj v renomovaných predajniach som zistil tiež.Vozidlo stiahnuté z operatívneho lízingu
nikdy nebolo búrané , len v servise vymenili predné svetlá kapotu ,blatníky lebo na trojročnom voze všetko spredu s korodovalo.

24.10.2014 | od A do Z

Ak toto pisala nejaka zena co ma leniveho chlapa niekde na pohovke v panelaku tak taketo vypocty aj mozu fungovat, len treba este dalej pocitat (pri casovej hodnote penazi to nekonci), vacsina chyb ktore znepojazdnia auta su malickosti a vrazat napr. do noveho kvoli imidzu pred kolegynami ako je "dobre" platena zasa kazdy nepotrebuje.

24.10.2014 | bluehen

Auto kvoli imidzu si skor kupuju ti, ktori si miesto novej Dacie kupia 10+ rocne ojazdene BMW.
Pokial auto nechcem predat o 3-4 roky, ked nove auto najviac straca cenu, ale ho vlastnim minimalne 10 rokov, rozdiel ceny voci ojazdenemu nie je az taky velky.

24.10.2014 | martin33

Nieco mi tam nesedi.
Neviem aky ej interval serviskych prehliadok u renaulta, ale zvycajne byva tak 30000. teda pri 100000km ho absoulvujes asi 3x. Zakazdym v autorizovanom servise (koli zaruke) a mozes si pripravit priemerna tak 500€ za kazdu navstevu, takze dokopy 1500€

24.10.2014 | wtf

Prepočet neráta s pravidelnými prehliadkami a výmenami oleja. Tie predsa treba robiť aj pri ojazdenom aute. A cenový rozdiel medzi značkovým a neznačkovým servisom (ak nemám automechanika v rodine) nie je závratne vysoký. Garančné prehliadky po 30 000 s výmenou oleja na takéto auto stoja v Renaulte okolo 200 €.

24.10.2014 | jm4 nick

Ono takyto neemocny prepocet "vyhodnosti" noveho auta alebo jazdeneho je vzdy len akysi odhad.
Netreba totiz zabudat, ze auto, ktore ma 100.000 km a najazdi za dalsie 4 roky dalsich 100.000 km, bude potrebovat toho opravit viac, ako je v clanku napocitane. Napriklad na mojom aute, ktore ma aktualne 5,5 roka, okrem vymenovanych veci (brzdy, rozvody..) zacalo hucat palivove cerpadlo, kde vymena noveho stoji cca 200 eur bez prace a to mam lacne auto. Nehovorim uz ani o tom, ak odide nieco este drahsie alebo narocnejsie na opravu. Napriklad DPF filter alebo turbo, kde oprava len tohto dielu stoji vraj okolo 1000 eur.
Ono ked si vezmem, ze nove auto ma urcitu garanciu toho, ze sa nebude kazit, resp. frekvencia poruch bude vyznamne mensia, ako u jazdeneho auta, tak aj ten rozdiel 1000 eur uspory pri jazdenke zrazu strati vyznam - kto potrebuje auto denne vie o com hovorim. Navyse, aj cas su peniaze a cas straveny v servise s autom nie je prave cas, kedy by som dokazal zarabat...

24.10.2014 | Ivan Kahanec

este som zabudol na zaver jednu poznamku: pri jazdenom aute nemam takmer nikdy realne informacie o jeho stave a teda neviem, co bude treba na aute menit a kolko bude treba do neho investovat hned po kupe. Takto moze byt z odhadovanych 1500 eur na 4 roky hned 2500 eur...

24.10.2014 | Ivan Kahanec

Lenže reálne informácie o kvalite a spoľahlivosti auta nemáte ani pri kúpe fungl nového navoňaného kusu z autosalónu. Vždy, vždy, vždy je to len stávka na pravdepodobnosť. Zistite si kvalitu elektroniky nových modelov v Mercedese, kvalitu dielov vo francúzskych autách, naprojektovanú životnosť ložísk v autách VW, a takto sa dá pokračovať celý deň.

24.10.2014 | PaloK

súhlasím s tým, že 4 - ročné auto nemusí byť menej kvalitné ako dnešné nové. Stále sa tlačí na znižovanie cien, takže je jasné, že výrobcovia musia niekde ušetriť, a to je možno práve to ako uvádzate. Plastové náhrady namiesto kovových a pod.
Takýto článok si rád prečítam o 5-10 rokov. Potom možno vyplynie, že jazdenky nebude mať zmysel kupovať, lebo auto sa tak do dvoch rokov po uplynutí záruky rozpadne a jeho údržba nebude mať zmysel...

A čo sa týka kupovania nového alebo jazdeného. Myslím si, že pre súkromnú osobu je kupovanie nového auta luxus a ideálnym riešením môže byť kúpa zánovného auta.
Iné je to z pohľadu firmy, ktorá jednak potrebuje autá používať, môže si ich odpísať a navyše si to môže skombinovať s výhodami značkových financovaní (bez navýšenia). Tým sa podľa mňa jazdenky veľmi neoplatia.

24.10.2014 | Brunteles

Preto treba kupovať diesel len od značiek, ktoré to vedia robiť, nekupovať francúzske autá, pretože nezvládajú elektriku a množstvo náhradnýh dielov vyrábajú z plastu, nie z kovu. Vo všeobecnosti, čím staršie auto, tým kvalitnejšie vyrobené a originálne náhrady na takéto staré auto mávajú dlhšiu životnosť ako niektoré originálne diely nového auta. Kvalita áut ide dlhodobo dole, takže kúpa nového auta je skôr forma poistky na to, že sa vám nepokazí do 3 rokov. Nič iné. Vývoj stojí na mieste, kvalita ide dole, trhová cena tiež dole.
Ak je niekoho práca/príjem závislý na aute, tak by si mal určite dobre premyslieť aké auto si kúpi, pretože nové auto vôbec nemusí byť rentabilné.

24.10.2014 | PaloK

Z principu som zastanca kupy zanovnych aut. Uvediem realny priklad v prospech kupy jazdeneho japonskeho auta: Uspora pri kupe 3-r. (50t.km) auta oproti rovnakemu novemu +14,000€; ziadny servis kvoli opravam, iba standartny servis u znameho autoopravara (...); pri fiktivnom predaji v sucasnosti po 5 r.prevadzky je rozdiel v predajnej cene (tohoto a akoze pre 5r.noveho) cca - 5-6 tis.
Suma sumarum by bola uspora + 8.000€ bez casovej hodnoty penazi :-)
V zasade treba kupovat zanovne auta s malym poctom km a dobre si preverit stav vozidla.

24.10.2014 | marfin

Otazne je, kolko zanovnych aut, s malym poctom najazdenych kilometrov (skutocnych, nie stocenych) a bez skrytych zavad, na trhu existuje. Pretoze tych "filantropov", ktori predavaju taketo auta a dobrovolne idu do straty, az tak vela nie je.

24.10.2014 | martin33

Ad: "Z principu som zastanca kupy zanovnych aut."
Hm, ked vsetci budu chciet kupovat iba zanovne auta, kto ich bude ponukat na trhu? Azda zacnu z montaznych liniek namiesto novych aut vychadzat iba zanovne?
Samozrejme, myslim to dost ironicky. Statisticky (ak nema byt cena zanovnych, t.j. 4-5 rocnych aut takmer totozna s cenou novych aut a ak pocitame s 10 rocnou zivotnostou auta) by mal byt pomer zastancov kupy novych a zanovnych aut priblizne 1:1.

25.10.2014 | sysel06

Nie je to tak ze ked vylezes z predajne (ked kupujes nove auto) tak uz stratilo hodnotu 1000€? je fajn kupovat zanovne ale treba si overit jeho stav

12.04.2015 | LenaDri

Nastastie, a to aj tu v diskusii vidno, ze je stale dost vela priaznivcov "funglacov!, takze nehrozi, aby sa zmenil stary znamy fakt, ze auto vyrazne straca na svojej hodnote uz pri opusteni predajne, to nie je vysledkom ziadnej filantropie, ale trhu. Takze, svoj postoj asi tak skoro menit nebudem musiet :-)
A este na okraj: Na vyhodnu kupu zanovneho auta sa oplati dopriat si cas a trpezlivost a mat spravne nastavene filtre vyhladavania.

26.10.2014 | marfin

funglac strati na hodnote, ale 5 rokov do neho nebudes vrazat pomaly nic, pricom ked si kupis nejaku stocku, tak do nej budes tlacit stale

12.04.2015 | spajky22

Ad bluehen: "zena co ma leniveho chlapa niekde na pohovke v panelaku" - neviem, či si už videl nové moderné autá, ale tie majú v sebe toľko elektroniky, že bežný človek ich nemá šancu opraviť, najmä ak je porucha závažnejšia. Už to nie sú Škody 105, ktoré šlo opraviť kladivom a skrutkovačom.
A čo sa týka kúpy jazdenky, určite má zmysel, ak kupujete auto napríklad od známeho a ktorého históriu poznáte. Ale kupovať naslepo môže byť risk - kto bude predávať 4ročné auto čo najazdilo málo kilometrov a je v dobrom stave? A ak aj také predáva, prečo ho nepredáva rodine alebo známym? Aj 2 ročné auto môže byť zničené, ak ho používal mladík ako "terénne" a "závodné", hoci má málo km najazdených a nebolo búrané.

24.10.2014 | Balt

Mladík predávajúci 2-ročné auto je celkom ojedinelý úkaz v slovenských pomeroch ;-). Za to dovezené fleetové krabice zo západnej EU, ktoré tu okrem bazárov predávajú aj autorizovaní dealeri, to je tvrdá realita. 4-ročné dieslové pekáče, s reálnym nájazdom aj 300.000km sa tu predávajú ako čerstvé ranné pečivo, stačí aby to bol VW alebo Audi.
Aj moderné autá sú servisovateľné v domácich podmienkach, nie sú to žiadne raketoplány. Jediný problém je elektronika a množstvo elektronických zariadena a sprostostí schovaných za siedmimi tapacírami, ktorými nás výrobcovia obšťastňujú namiesto toho, aby pracovali na potrebných veciach.

24.10.2014 | PaloK

vy si vazne myslite ze nejaky diler opravuje chybnu elektroniku? vsetci do jedneho objednaju diel, vymenia, vyuctuju. bezny clovek je taky ktory sa dokaze v dnesnej dobe uzivit inac nez pracou pre statnu spravu, tj dokaze citat, chapat text, technicky rozmyslat aspon tak ako ten drahy servisak.
IMO od znameho kupovat auto je to najhorsie - aj znamy ho predava lebo nedokaze ho zivit, kupujuci nema priestor zjednavat, ak sa vyskytne porucha mozu zacat vinit jeden druheho a pod.

24.10.2014 | bluehen

Zaujímavá diskusia. :-) Prikláňam sa k názoru diskutéra marfin. Kupovať zánovné auto (auto pre ženu 2 ročný CEED za 8500 (nový 14000) s 18000 km. Aj tie "niezánovné" si nájdu svojho zákazníka. Stačí sa pozrieť na AAA, čo sa tam predáva a predáva sa to. Táto zjednodušená "analýza" nie je pre takých ako sú klienti (skôr, pacienti) AAAuto. :-) Tí sledujú iné parametre pri kúpe alebo ich nesledujú vôbec.
Osobne som zvolil variantu: Využiť príležitosť. Vyčkať na zaujímavú ponuku na nové auto napr. -24%. kupovať posledné série modelu, keď sú vychytané detské choroby napr .pred príchodom nového modelu. Získať 5 rokov alebo 100 000 km servis v cene. Držať 8-10 rokov alebo do najazdenia 200 000km. V prípade spoľahlivosti aj viac.
Pozor na poistné udalosti pri starších autách. Vedia poriadne zamávať s ekonomikou prevádzky auta. :-)

27.10.2014 | Moral Revival

Na poistne udalosti nie v nasej vine tu mame PZP, ktore by som dnes v BA vyuzil 2x na vzdialenosti 300m, pretoze niektori ****** si myslia, ze pocas 10 minutovej jazdy budem pred seba pustat kazdeho mantaka, co so svojim NOVYM auom jazdi ako s vleckou hnoja.

27.10.2014 | PaloK

Nejaky "pacient" tam potom kupil moje auto ;)

12.04.2015 | LenaDri

Dobra diskusia...ja som sa na jazdenkach uz vela krat popalil a to som vynechal vsetky autobazare a kupoval som priamo od majitelov, ale nevyhol som sa stocenym kilometrom a taktiez zatajenym chybam. Samozrejme, ked som to riesil s majitelom, tak to bolo slovo proti slovu a musel som do auta tlacit peniaze. Po tychto skusenostiach uz kupujem len nove auta.

11.04.2015 | dzoki

Z diskusie vyplýva presne to, že tu bude stále okruh ľudí, ktorí kupia len nové auto a tí, ktorí idú do rizika a kupia len ojazdene za cenu ušetrenia pri jeho nadobudajúcej cene. Ja mám skúsenosť 3x za sebou s jazdenkou a potom prišla voľba na kúpu nového auta a dospel som k záveru z vlastnej skúsenosti, že už iné ako nové nebudem kupovať. Istota v pôvod nového auta sa nedá vyvážiť rozdielom "na papieri usporených peňazí". Všetko vás dobehne plynutím času. Kúpa jazdenky si nutne vyžaduje minimálny servis výmeny oleja, filtrov a prípadne ďalšich vychytávok podľa tech. stavu (brzd. kotúče, jeho obloženie, spojka, tlmiče, čapy...). Pri novom to neriešite a spávate napr. bez ranných prekvapení zlého štartovania a hľadania jeho pôvodu, ktorý môže byť zapeklito skrytý. Pri novom (ak si vyberiete správnu značku), záruka rieši každý problém po dobu jej trvania, ktorá môže byť naozaj zaujimavá z hľadiska trvania rokov alebo nájazdu km. Pozor však na marketing, ktorý neprezrádza, že v záruke su skryté segmenty, na ktoré sa záruka nevzťahuje.
Aby som uzavrel nejako môj príspevok, tak existuje porekadlo: Nie som taký bohatý, aby som si kupoval lacné veci (vnímaj jazdené - lacnejšie). Každa úspora vás raz dobehne v servisných očakávaných aj neočakávanych nákladoch. Tri krát mi stačilo. Uvedomme si, že za filozofiu, ktorou sa riadime pri kúpe auta sa nemôžme navzájom odsudzovať, že ten alebo onen je hlupák. Ja potrebukem takého, ktorý si kúpi jazdenku rovnako tak, ako mňa potrebuje predajca ktorý si kúpi nové auto. Navzájom sa potrebujeme, aby trh s autami žil. Veľa štasných km všetkým, aby nám autá slúžili k radosti a nie mý autám uhrádzaním nepredvídaných servisných zásahov.

07.08.2015 | Soichiro

staršia tema, ale znovu ju otvorim. Najlepšie je kupit uplne nove auto a idelane na nejaky uver, financovanie u nejakej spoločnosti, po splateni to zase vymenit za ine auto. Takto mate každych par rokov nove auto a nemusite riešit patlanice s 10a viac ročmym autom. Zrovna teraz s manželkou planujeme takto kupit auto v AAA auto a za par rokov ked ho splatime si zasa vezmeme nove, ine.

18.01.2019 | Hajanox

autá sú moje hoby a rada sa im venujem ked niečo potrebujem stále sa obrátim sem https://www.tacho-a...

25.03.2019 | Di-Diana

Ja som nikdy nekupoval auto tak, že by som celé zaplatil v cashy, alebo bral UVER. Vždy som bral na finančný alebo operatívny lízing, čo sa mi vždy oplatilo.
odporúčam :)

31.03.2019 | Marcelito232

Ak tu ide o nove auto tak je to dost velka investicia no samozrejme ze zalezi natom aky je vas prijem. My sme stavili na radu od znameho ktory ma viacero aut vo firme cez operativny leasing. Pokryje to vsetky starosti a po napr po roku si vymenime za druhe. Aj tak by sme to auto splacali cez uver. Nechali sme sa inspirovat https://www.leasepl... celkom zaujimave body o vyhodach a nevyhodach kupy alebo leasingu.

24.05.2019 | IsItReal6